TikTok, weer een nieuwe social media platform? Inderdaad. Althans wel voor jou en mij, maar niet voor vele Nederlandse jongeren die er wel al massaal op zitten.

Wat is TikTok?
TikTok komt voort uit de muziekapp Musical.ly. Het is net als Instagram een mobiele app waar het in eerste instantie enkel ging om korte muziek clips die gebruikers maakten, maar inmiddels is uitgegroeid tot een flinke concurrent voor Instagram. Veel jongeren delen in de korte clips (3- 15 seconden of loops t/m 60 seconden) hun talenten met andere gebruikers. Vergelijkbaar met alle andere social media is het ook hier mogelijk om gebruikers te volgen en om dus een volgersbase op te bouwen.

Potentie
Het platform groeit behoorlijk. Er wordt gezegd dat Nederland inmiddels 3,5 miljoen geregistreerde gebruikers heeft op TikTok. Is dit info waar jij iets mee kan? Jazeker! Want naast het feit dat er een extra platform is om je employer brand te laten zien, heeft TikTok natuurlijk een heel interessante niche om op te gaan adverteren.

Generatie Z
TikTok is zeer populair bij jongeren. Zij gebruiken TikTok, net als Instagram, om te kijken naar nieuwe, frisse posts, bijvoorbeeld in de pauzes op school of het werk.

Geschikt voor recruitmentmarketing?
Zeker als je een jongere doelgroep wil aanspreken op de socials met je employer brand, dan is TikTok een perfect medium. Je kunt nu ook nog flink het verschil maken, want TikTok is relatief nieuw om op te adverteren. Wanneer adverteerders TikTok massaal gaan ontdekken, zal de wellicht impact minder groot zijn.

Samenvattend: 

  • Zeker voor de jongere doelgroep (13 – 21) is TikTok een mooie aanvulling binnen de social media mix.
  • Zeer korte video’s. Perfect voor met name employer branding, maar ook vacaturemarketing.
  • Relatief nieuw voor adverteren.

Ben je nieuwsgierig naar het ontwikkelen van passende content voor TikTok, neem dan even contact op. Meer info over TikTok vind je op www.tiktok.com