Aantrekken van gewild veiligheid personeel door targeted social media campagnes.

Social media content
Vacaturevideo
Werken-bij fotografie

Aantrekken van gewild veiligheid personeel door targeted social media campagnes.

Social media content
Vacaturevideo
Werken-bij fotografie
Bekijk het resultaat

De briefing

Het is geen nieuws dat NS altijd op zoek is naar nieuwe medewerkers. In 2023 geldt dat er voor bijna alle werkgebieden bij NS een flink tekort is aan goede mensen. Met name voor de buitenfuncties heersen grote tekorten aan mensen die ervoor kunnen zorgen dat treinen kunnen blijven rijden. Niet alleen machinisten en conducteurs zorgen hiervoor, maar ook veiligheid & service medewerkers zijn een belangrijke spil op de stations en op het spoor. Als NS de veiligheid niet kan garanderen, kunnen er ook geen treinen rijden. Maar zowel mensen die werken binnen veiligheid en binnen service zijn erg gewild bij vele organisaties. Dus hoe laat je zien dat je als NS dé werkgever bent voor deze profielen?

De oplossing

NS koos Het Creatiehuis om campagne content te ontwikkelen voor grote paid ads social campagnes. Hiermee zorgen we ervoor dat NS zichtbaar wordt als werkgever met de meest interessante en veelzijdige job binnen veiligheid en service. Met het thema; “vandaag en morgen” ontwikkelden we foto- en videocontent die laten zien dat je de ene dag service verleent en de andere dag zorgt voor veiligheid, een zeer afwisselende job. Iets wat niet vanzelfsprekend is binnen dit werkgebied. Ook ontwikkelde Het Creatiehuis de beelden die op bushokjes door het hele land te zien waren.

Volgende
Vorige
bekijk video

De door ons gemaakte

video's.

De door ons gemaakte

fotografie.

Twee medewerkers van NS die een persoon reanimeren
Twee medewerkers van NS die een persoon de weg wijzen op een station
Twee medewerkers van NS die een persoon helpen op een station
Twee medewerkers van NS die een kind helpen op een station
No items found.

Statistieken.

Kwik-Fit

Liselotte, Recruiter bij KwikFit

"We ontdekten dat de advertenties met de video’s gemaakt door Het Creatiehuis, ruim 50% extra clicks opleverden dan het materiaal dat we eerder hadden ingezet. Bovendien waren we op zoek naar video’s met sterke engagement. Dat is gelukt: de video’s hebben zichtbaar meer sollicitanten opgeleverd.”

Portretfoto van de eigenaar van Het Creatiehuis, Daniel Brouwer
Daniel van het Creatiehuis
Hey Daniel!
Thanks voor de goede sessie. Heel waardevol!
Dat vonden wij ook, zo gaan we goed van start!

Boek een gratis kennissessie met ons.

Het Creatiehuis biedt in 30 minuten een online inspiratiesessie over de beste content voor jouw werken-bij website of campagne. We laten je voorbeelden zien uit de praktijk en de behaalde resultaten.

Gerelateerde projecten

Werken bij NS
Vacaturevideo
Employer branding film

Het Creatiehuis levert alle content voor de nieuwe werken-bij website van NS.

Facilicom/Trigion
Vacaturevideo
Social media content
Werken-bij fotografie

Hoe Facilicom 640 nieuwe medewerkers wist aan te trekken door de inzet van videocontent.

KwikFit
Vacaturevideo
Employer branding film

Hoe KwikFit een employer brand neerzet door video en tegelijk nieuw technisch personeel aantrekt.

Heinz
Vacaturevideo
Vacatureteksten

Tekort aan technisch personeel opgelost door inzet van targeted recruitmentvideo.