Dit zegt Martine van VodafoneZiggo over ons

"Geen strakke pakken, maar een relaxt team in jeans en sneakers"

Voor mijn ontmoeting met Het Creatiehuis zag ik als een berg op tegen het schrijven van een script voor een vacaturevideo. Ik ben redelijk creatief, maar ik ben geen expert daarin. Sterker nog, ik had het nog nooit gedaan.Gelukkig realiseert Het Creatiehuis meer dan de uitvoering, ze denken ook graag pro-actief mee over het doel van de organisatie en de doelgroep voor de wervingsfilms. En niet onbelangrijk, ze schrijven een passend script. Het Creatiehuis heeft mij dit volledig uit handen genomen.

Wervingsfilms helpen niet alleen opdrachtgever, ook sollicitant profiteren ervan.
“Sinds de inzet van de wervingsfilms verschijnen sollicitanten opvallend ontspannender tijdens het sollicitatiegesprek. Onze uitzendbureaus zetten de wervingsfilms ook in, en omdat wij zelf ook zichtbaar zijn in de wervingsfilms ontstaat er herkenning bij de sollicitanten. Ze kennen de gezichten waarmee ze aan tafel zitten. Bovendien zijn ze zichtbaar beter voorbereid en minder zenuwachtig."

VodafoneZiggo heeft ervoor gekozen om hun eigen medewerkers in te zetten voor de wervingsfilms.
“Ze vonden het fantastisch! We hebben op de afdeling de vraag gesteld wie ervoor open staat voor deelname. En daar werd enthousiast op gereageerd. Ondanks dat ze zich hadden opgegeven bleken ze toch nog wel heel zenuwachtig. Maar, door de toegankelijke benadering van Het Creatiehuis voelden onze medewerkers zich meteen op hun gemak. Geen strakke pakken, maar een relaxt team in jeans en sneakers. Onze medewerkers zijn ook zo, dus zij konden zich leveren met de filmgroep. Daar werden ze rustig van! Het Creatiehuis gaf onze medewerkers de ruimte om het script meerdere keren te lezen. Het was niet erg als je het even niet meer wist. Zo konden ze los van elkaar wat zinnetjes zeggen die door knip en plakwerk later tot één geheel werden gemaakt. Dat was heel erg fijn.”

Niet alleen de ‘acteurs’ hebben de samenwerking als positief ervaren. Ook ontstond er intern een trots gevoel bij de overige medewerkers van VodafoneZiggo.
“De wervingsfilms werden door onze medewerkers gedeeld met hun netwerk. Zo konden ze hun werkomgeving delen en tegelijkertijd een oproep doen: ‘Wil je ook bij mij werken’? Hiermee maak je het bedrijf zichtbaarder. En mensen vinden het heel leuk om een kijkje bij ons te nemen.

Kortom: de samenwerking met Het Creatiehuis is prettig en relaxed. Ze hebben veel ervaring, expertise en denken pro-actief mee. Wat mij betreft is dit een duurzame samenwerking. Ik verwacht dat mijn collega’s in Rotterdam en Maastricht Het Creatiehuis op kort termijn ook gaaninzetten. Ik zou het ze sterk aanbevelen. Ze krijgen van mij rapportcijfer 9! Ik ben echt heel tevreden over de samenwerking.”