Hoe Inspire al twee jaar resultaat
heeft met Employer Branding film

Employer branding video Inspire

Uitdaging
Inspire, een leuk internet- en appdevelopment bureau in Utrecht dat zich onderscheidt door de projecten die zij doen. Dit zijn projecten die een maatschappelijke impact hebben. Door de grote vraag vanuit hun klanten is Inspire continue op zoek naar goede developers.

Opdracht
Inspire vroeg Het Creatiehuis te helpen in dit vraagstuk. Hoe vinden we nu, met name op de langere termijn, goede developers die ook voor langere tijd bij ons blijven?

 

Aanpak
We begonnen met een kick-off waar we vooral de job USP's met elkaar bespraken. Wat zijn nu de redenen dat developers bij Inspire komen werken? Wat maakt hen zo enthousiast? Al snel kwamen we erachter dat dit het maatschappelijke karakter is van Inspire, maar ook de prachtige werkomgeving. Dit waren de twee pijlers voor de Employer Branding Film, waarin de medewerkers zelf het Inspire verhaal vertellen.

Resultaat
Het resultaat liegt er niet om. Al meer dan 2 jaar gebruikt Inspire nu de film om nieuwe developers te overtuigen om bij dit bedrijf te komen werken. Dit werkt zo goed, dat Inspire zonder veel moeite een mooie instroom heeft.

Al meer dan twee jaar wordt de Employer Branding film gebruikt om kandidaten te verleiden verleiden.

We filmden de Employer Branding Film met twee Canon camera’s.

We filmden de Employer Branding film in het Inspire kantoor midden in het centrum van Utrecht.