Hoe AxionContinu het tekort aan goed zorgpersoneel te lijf gaat door inzet van doelgerichte content.

Vacaturevideo
Employer branding film
Werken-bij fotografie
Social media content

Hoe AxionContinu het tekort aan goed zorgpersoneel te lijf gaat door inzet van doelgerichte content.

Vacaturevideo
Employer branding film
Werken-bij fotografie
Social media content
Bekijk het resultaat

De briefing

AxionContinu, een van de grootste zorgorganisaties in de regio Utrecht, heeft net als alle andere zorgorganisaties te kampen met flinke personeelstekorten. Met name in de zorg aan het bed, met functies als verzorgenden, verpleegkundigen en helpenden is het zeer moeilijk om nieuwe medewerkers aan te trekken. En daarom moet een organisatie als AxionContinu flink de schouders eronder zetten om een de beste keuze te zijn als werkgever voor de doelgroep. En hoe kun je dit beter doen dan interessante content te ontwikkelen die goed past bij de doelgroep?

De oplossing

AxionContinu koos voor Het Creatiehuis om alle content te ontwikkelen voor de arbeidsmarktcommunicatie. We begonnen het grootste project door het ontwikkelen van een mooie Employer branding film. Een film die echt anders was dan anders en niet gaat over de patiënt en de medewerker, maar over het werken in de (ouderen)zorg. Bijna zoals een ode aan de zorgmedewerker, want in de zorg werken, dat verdient wel wat lof. Hier kwam een mooi gedicht uit, welke is omgezet naar een film met een mooie boodschap en een herkenbare basis in Utrecht.Vervolgens zijn we aan de slag gegaan met content voor de verschillende zorgfuncties, het hoofdkantoor, het opleidingscentrum en de verschillende divisies zoals revalidatie, de woon-zorgcentra en de thuiszorg. Met voor iedere zorgfunctie unieke en specifieke content.Daarnaast ontwikkelden we korte teasers voor de paid social ad campagnes en ontwikkelden we alle fotografie voor de nieuwe werken-bij website en social posts.

Volgende
Vorige
bekijk video

De door ons gemaakte

video's.

De door ons gemaakte

fotografie.

Vrouwen die rondom een tafel staan in werkkleding
Lachende personen in werkkleding
Twee personen in gesprek in werkkleding
Een lachende vrouw die naar de camera kijkt
Twee personen lachend in gesprek
Een persoon die een oudere vrouw aan het verzorgen is
Twee personen die lachend naar elkaar kijken en door een witte gang lopen
Een lachende vrouw die een oudere vrouw aan het verzorgen is
Foto van een gebouw
Drie personen rondom een tafel
Een lachende vrouw aan een tafel in gesprek met een andere persoon
Een vrouw die vriendelijk een andere persoon aankijkt, aan tafel
Een vrouw die lachend de camera in kijkt en poseert
No items found.

Statistieken.

AxionContinu

Jennifer, arbeidsmarktcommunicatie specialist

"We ontdekten dat de advertenties met de video’s gemaakt door Het Creatiehuis, ruim 50% extra clicks opleverden dan het materiaal dat we eerder hadden ingezet. Bovendien waren we op zoek naar video’s met sterke engagement. Dat is gelukt: de video’s hebben zichtbaar meer sollicitanten opgeleverd.”

Portretfoto van de eigenaar van Het Creatiehuis, Daniel Brouwer
Daniel van het Creatiehuis
Hey Daniel!
Thanks voor de goede sessie. Heel waardevol!
Dat vonden wij ook, zo gaan we goed van start!

Boek een gratis kennissessie met ons.

Het Creatiehuis biedt in 30 minuten een online inspiratiesessie over de beste content voor jouw werken-bij website of campagne. We laten je voorbeelden zien uit de praktijk en de behaalde resultaten.

Gerelateerde projecten

Olympia
Werken-bij fotografie
Employer branding film
Social media content

Hoe Olympia informeert en werft door content op maat voor de gloednieuwe werken-bij-website van Olympia.

Heinz
Vacaturevideo
Vacatureteksten

Tekort aan technisch personeel opgelost door inzet van targeted recruitmentvideo.

Facilicom/Trigion
Vacaturevideo
Social media content
Werken-bij fotografie

Hoe Facilicom 640 nieuwe medewerkers wist aan te trekken door de inzet van videocontent.