Contact

Vacaturefilm Burgemeester Zaanstad

Uitdaging 
Het creëren van bekendheid en awareness voor de burgemeestersfunctie. Het maken van een fantastische vacaturefilm die ervoor zorgt dat de juiste burgemeester voor de Gemeente Zaanstad gevonden wordt. De video moet de inhoud van de functie uitleggen, de sfeer en cultuur van de gemeente laten zien. En natuurlijk een goed beeld geven van het gemeentehuis en de collega’s.

Resultaat

De inzet van een vacaturevideo voor het werven van een burgemeester trok landelijk aandacht. Het aantal sollicitaties steeg met 300% ten opzicht van de vorige - klassieke - procedure. Vier maanden na de livegang van de vacaturevideo zette de nieuwe burgemeester van de Gemeente Zaanstad zijn handtekening onder z’n arbeidscontract!
Aanpak
“Zo’n burgemeester zoeken wij!”  De gecommuniceerde ondertitel van de film spreekt voor zich. Uit onderzoek onder bewoners van de gemeente is hét profiel ontstaan waaraan de nieuwe burgemeester moet voldoen. Het Creatiehuis heeft dit vertaald naar een korte film waarin kennis gemaakt wordt met de gemeente. Wat maakt de gemeente Zaanstad zo mooi en wat zijn de uitdagingen? Nadat de vacaturefilm online kwam werd deze vrijwel direct door zowel de regionale als de landelijke media opgepakt. De wervingsfilm was nog dezelfde avond te zien op landelijke TV. De Volkskrant besteedde op de voorpagina aandacht aan het feit dat de Gemeente Zaanstad een filmpje gebruikte als wervingstoop om hun burgemeester te vinden. Geweldige exposure dus, met 33 sollicitanten voor de burgemeestersfunctie tot gevolg. En ja, daar zat de ideale kandidaat tussen!
Opdracht 
Hoe brengen we de opnieuw geopende positie burgemeester van Zaanstad onder de aandacht? Hoe gaat de Gemeente Zaanstad (deze keer wél) goede sollicitanten krijgen voor de functie van burgemeester
Inzet
Website Gemeente Zaanstad, eigen kanaal op Youtube, Twitter en Facebook. Daaropvolgend regionale en landelijke pers (oa. POWnews, Volkskrant, NH dagblad).
Zaanstad
Veel mensen kennen Albert Heijn eigenlijk alleen van het werk in de supermarkt, maar niet van de toffe IT banen.
Bekijk case →
Zorggroep Charim 
Maak potentiële zorgmedewerkers enthousiast over het werk in de ouderenzorg en over de organisatie
Bekijk case →

Scoren met recruitmentfilms

Als ondernemer of recruiter wil je zoveel mogelijk goede sollicitaties krijgen bij het uitzetten van vacatures. In deze whitepaper leggen we je uit hoe je je vacatures onder de aandacht krijgt van de juiste doelgroep door het inzetten van film.

Na het lezen van deze whitepaper weet je:

Hoe je film kunt inzetten in je recruitmentmarketing mix
Waarom film zorgt voor meer awareness voor je vacatures
 Hoe je film kunt inzetten naast vacatureteksten

Bedankt voor jouw aanvraag, je hoort zo snel mogelijk van ons
Oeps! Er is iets mis gegaan...
Wil je meer zien van ons werk en weten wat we voor jou kunnen betekenen? Vul hieronder je naam en e-mailadres in en we nemen binnen een werkdag contact met je op!
weten wat we voor jou kunnen betekenen?
Bedankt voor uw bericht.

Wij nemen zo spoedig contact met u op!
Oeps! Er is iets fout gegaan..